Regimul potrivit

Pe lângă dorința de a avea un corp frumos și să intrăm în hainele preferate, înainte de toate, hotărârea de a slăbi trebuie să fie luată pentru sănătatea noastră. Vom prezenta trei tipuri de regimuri de slăbit, dar alegerea vă aparține. Puteți găsi informații, despre cum vă poate ajuta reflexoterapia în procesul de slăbire, aici: http://reflexoterapieladomiciliu.ro/recuperare-medicala/cum-slabesc/

Nu vă înfometați! Cura cu varză sau mere, efectul Yo-Yo și efectele asupra sănătății

În curele de înfometare kilogramele sunt topite într-un ritm incredibil de rapid. În cura cu mere, care este și cea mai puternică, scăderea în greutate este de 1-2 kilograme pe zi, la cura cu varză scăderea în greutate este de 0,75-1 kilogram pe zi, iar la regimul hiperproteic media scăderii în greutate este de 0,5 kilograme pe zi. Problemele se ivesc însă la 1-4 săptămâni după încheierea curei, când apare efectul Yo-Yo. În timpul curei de înfometare, stomacul se obișnuiește să secrete din belșug o substanță numită grelină, care este supranumită „hormonul foamei”. Grelina este pusă în circulația sanguină și va acționa asupra creierului, inducând mereu și mereu nevoia imperioasă de a mânca. Doar un psihic foarte puternic și o voință de otel pot rezista acestui adevarat „bombardament biochimic” cu grelină, majoritatea amatorilor de cure de înfometare cedând și mâncând tot mai mult, până când ajung la o greutate mult mai mare decât cea de dinainte de a începe cura.

Problema cea mai mare a curelor de înfometare este acțiunea asupra sănătății. Mai ales repetate, cura cu supa de varză sau cu mere lasă organismul fără anumite elemente esențiale (calciu, magneziu, potasiu), sunt extrem de sărace în aminoacizi esențiali și produc scăderi rapide în greutate, care dezechilibrează organismul, în special sistemul endocrin, cardio-vascular și cel nervos. Anual, sute de tineri anorexici mor, datorită tulburărilor cardiovasculare, în urma curelor repetate de înfometare. Așadar, regimurile foarte sărace în calorii trebuie ținute rar, nu mai des de 1-2 ori pe an, pentru a nu face mai mult rău decât bine organismului. Regimul hiperproteic este total contraindicat deoarece și pe termen scurt el poate avea efecte nefaste. De fapt, regimul hiperproteic este considerat de către specialiști cel mai periculos. Excesul de proteine din carne, care are un grad ridicat de toxicitate, suprasolicită ficatul, produce constipație și afectează puternic imunitatea.

Se consideră că regimul hiperproteic ar putea declanșa boala canceroasă în cazul persoanelor predispuse la afecțiuni tumorale.

Regimul disociat

Regimul francezului Michel Montignac,  publicat in urma cu aproape 30 de ani. Deși a fost un succes încă de la început, scrierea a fost revizuită și îmbunătățită continuu de către autor, regimul disociat evoluând și devenind tot mai eficient și mai bine fundamentat științific, de-a lungul timpului. În esență, această metodă de slăbire presupune ca diferitele tipuri de substanțe nutritive, adică proteine si grasimi pe de o parte și zaharuri (glucide) de cealaltă parte, să poată fi consumate la discreție, dar fără a le combina între ele la aceeași masă. În afară de această disociere, Montignac recomandă și evitarea cu strictețe a tuturor alimentelor rafinate, cum ar fi zahărul, făina albă, alcoolul.
Scopul acestui regim este armonizarea activității pancreasului, pe care Montignac o vede ca principal mijloc de echilibrare a digestiei si a metabolismului. Autorul consideră că au aparut atât de multe cazuri de diabet, obezitate și alte tulburări metabolice din cauza dezechilibrării activității pancreasului prin modul inadecvat de nutriție.

Desi este un regim lent, slăbitul apare după câteva zile de cură și pierderile în greutate fiind tot mai mici pe măsură ce ne apropiem de masa corporală ideală, previne apariția efectului Yo-Yo, greutatea obținută după regimul disociat este mult mai stabilă. Hrana poate fi foarte mult diversificată, ceea ce va da celor care doresc să scape de kilogramele în plus o stare de confort psihic.

Dieta alcalina și pH-ul organismului

Mai este numită și dieta Young, de la numele medicului american care a descoperit-o, dr. Robert Young. Regimul urmărește vindecarea bolilor prin echilibrarea pH-ului organismului, care a devenit foarte acid la majoritatea oamenilor, din cauza alimentatiei rafinate și chimizate din zilele noastre. În opinia doctorului Young, regimul său de vindecare are efecte de reglare a greutății corporale prin același proces de reglare a pH-ului organismului. Dr. Robert Young clasifică alimentele în doua categorii: alcalinizante (bazice) și acidifiante. Pentru menținerea unui pH echilibrat în sânge și țesuturi, dieta trebuie să cuprindă 60-70% alimente bazice (dintre care ar trebui să fie cam 70% în stare crudă) și nu mai mult de 20-30% alimente acidifiante.

Alimente alcaline sunt majoritatea legumelor, mai ales cele verzi și cu frunze – salata verde, zarzavaturile verzi (pătrunjel, mărar, leuștean, țelină, asmațui), castravetele, varza, varza creață, broccoli, spanacul, țelina, sfecla, prazul, ceapa și usturoiul verde, hreanul, dovleceii, roșiile, avocado, conopida, lămâile și lămâile verzi.

În afară de cele menționate, care vor alcătui 70% din hrană, vor putea fi consumate în cantități mai mici alimente „neutre”, cum ar fi: tofu, hrișcă, legumele și cerealele germinate, uleiurile extravirgine, pestele, nuca de cocos, floarea-soarelui, grapefruitul, usturoiul, ceapa, ghimbirul, mazărea, dovleacul, cele mai multe dintre nuci și semințe, laptele de nuci și semințe, laptele de nucă de cocos, rădăcini de legume.

Alimente contraindicate/ acide

Sunt cele care produc un pH acid în organism și vor fi excluse pe timpul dietei alcaline. Acestea sunt: carnea, ouăle, făina albă, ciupercile, oțetul, zahărul, mierea, cerealele, drojdia de bere, fructele dulci, produsele fermentate, alunele, produsele lactate, acidul citric (lămâile proaspete sunt bune!), fructele uscate, roșcovele, cacao, ceaiul (verde sau negru), cafeaua, îndulcitorii, painea (poate fi consumată în cantitate mică si doar dacă este făcută fără drojdie și nedospită), ovăzul, secara, cartofii care au stat în depozit, alcoolul, alimentele preparate la cuptorul cu microunde sau preparate termic îndelung.

Aportul de fibre alimentare din vegetalele verzi ajută la pierderi rapide în greutate, de circa 3-5 kg pe săptămână, în primele 30-40 de zile ale curei. Apoi, ritmul de scădere în greutate va încetini în mod firesc, dar corpul va arata mult intinerit, tesuturile își vor menține elasticitatea, pielea va deveni mai luminoasă. Este de precizat efectul asupra sănătății, dieta fiind eficientă în cazuri grele, cum ar fi cele ale bolnavilor de cancer, ale celor cu hepatita virală de tip B sau C, ale femeilor cu fibroame, adenofibroame sau cu ovare polichistice, dar și în cazurile infecțiilor recidivante sau rezistente la tratament, cum ar fi candidozele, cistitele, virozele de tot felul, infecțiile respiratorii bacteriene.

Adriana Dima

Adriana Dima

Reflexoterapeut la ReflexoterapieLaDomiciliu.ro
Reflexoterapia este o unealta utila in mana terapeutului si o provocare. Chiar daca nu stim cum si de ce functioneaza, ea s-a dovedit eficienta intr-o serie de afectiuni pe care medicina nu le poate grupa in mod necesar in jurul aceleasi cauze sau mecanism.
Va invit sa studiati si sa incercati.
Adriana Dima

Ultimele postari ale lui Adriana Dima (vezi toate)

Trimite un mesaj

Trimite un mesaj online reflexoterapeutului

Puteti folosi aceste tag-uri html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>