Pot si vreau sa ma las de fumat!

.Despre beneficiile incetarii fumatului, ce facem sa nu ne ingrasam dupa ce am renuntat la fumat, cum sa facem fata perioadei post fumat si despre legatura cu reflexoterapia

Pot si vreau sa ma las de fumat, dar de ce sa ma las?

.

Despre beneficiile renuntarii la fumat, ce facem sa nu ne ingrasam dupa ce ne lasam, cum sa facem fata perioadei post fumat si despre legatura cu reflexoterapia, cititi aici.

Pe langa imbunatatirea starii de sanatate si prevenirea unor afectiuni grave, ar mai fi satisfactia autodepasirii, dezvoltarii, evolutiei personale. Beneficiile ce apar ca urmare a incetarii fumatului nu sunt de trecut cu vederea, iata ce se intampla in organism:

  • la 20 de min dupa oprirea fumatului, presiunea si frecventa cardiaca scad
  • la 12 ore monoxidul de carbon din sange scade la normal ( in sfarsit creierul se oxigeneaza, nu te mai simti asa de obosit si ai mintea mai limpede)
  • la 3 luni functia circulatorie si cea pulmonara se amelioreaza (ai reusit sa urci 5 etaje pe scari, bravo! chiar in mai putin de 3 luni poti face asta. Esti pregatit pentru o drumetie pe munte. Ai ales traseul? ) 🙂
  • la 9 luni riscul de boala coronariana cardiaca este taiat la jumatate
  • la 1 an scad tusea si dispneea
  • la 5 ani riscul de atac cerebral este la fel cu cel al unui nefumator, riscul multor cancere scade deasemenea.

.

Fumatul este o dependenta biologica

Dar exista si alte motive pentru care fumatorii sunt legati de tigari, in afara de dependenta fizica de nicotina. Fumatul porneste de la un obicei psihologic ce trebuie invins. Fumatul se asociaza cu alte activitati cum ar fi: consumul de cafea, cand suntem nervosi, iesitul in club etc. Mai tarziu, fumatorii devin conditionati, astfel incat doar activitatile asociate cu fumatul declanseaza nevoia de tigara. Ca in experimentul lui Pavlov, cu hranirea cainelui, producandu-se un reflex conditionat.

Tinerii, adolescentii se apuca de fumat nu doar din cauza anturajului, ci pentru ca ei asociaza aceasta actiune cu ideea de libertate, ceea ce este o capcana. Fumatul este un viciu, asta inseamna incatusare, dependenta nicidecum libertate.

Ce bine ca nu se mai difuzeaza reclame la tigari, dar sunt multe filme care contin scene in care actorii fumeaza. Cum ar fi ca aceste scene sa fie inlocuite cu altele, regizorul putand sa-si manifeste creativitatea. De exemplu, cum ar fi ca in loc sa-si aprinda tigara, actorul ar incepe sa rezolve cubul rubik? 🙂

Multi dintre fumatori amana incetarea procesului si pe motiv ca se vor ingrasa dupa. Da, este adevarat ca veti adauga ceva kilograme in plus, dar stiati ca este vorba doar de 2, pana la max 4 kg? Kilograme care se pot pierde. Nu cred ca nr kilogramelor conteaza mai mult decat starea de sanatate. Sa reusim sa nu luam  mai mult in greutate, este o chestie de control, la fel si in cazul incetarii fumatului.

.

De ce ne ingrasam dupa ce ne lasam de fumat?

Mai intai, expertii au spus ca nicotina, care urca la creier, e capabila sa dea semnal cand a intervenit senzatia de satietate, prin urmare, dupa stoparea fumatului, avem tendinta sa mancam mai mult. Acum o sa spuneti: pai, asta e grozav! e un avantaj! Eu zic sa va mai ganditi. Cum am spus mai sus, este o chestie de control si cum fumatorii si-au dresat corpul si mintea la nevoia de tigari, astfel ne putem educa si in alte obiceiuri. Mai mult decat atat, sunt persoane care mananca mult si nu se ingrasa, metabolismul lor este foarte bun. Aici facem prima legatura cu reflexoterapia, aceasta metoda putand sa echilibreze metabolismul.

O alta cercetare spune ca ceea ce se modifica in corpul post fumatorilor, apare la nivelul florei intestinale. Potrivit oamenilor de stiinta din cadrul Fondului National elvetian pentru cercetare stiintifica, excesul ponderal de dupa incetarea fumatului nu este cauzat de un aport caloric prea mare, ci de modificarea bacteriilor de la nivelul intestinelor.

Ceea ce trebuie sa aiba post fumatorii in vedere este faptul ca nu trebuie sa inlocuiasca obiceiul fumatului cu obiceiul mancatului, chiar daca vor fi tentati, mai ales ca vor capata mirosul si gustul alimentelor dupa incetarea fumatului.

.

Este greu sa te lasi de fumat…

Sau nu. In ceea ce priveste sevrajul tabacic ce intervine dupa renuntarea la fumat, sportul poate face minuni.

Cum? Prin endorfinele eliberate in corp in timpul activitatii fizice, se poate elimina sevrajul.

.

Foarte important si determinant in stoparea procesului de sevraj dupa ce am renuntat la fumat este vointa proprie – nu trebuie sa o faci pentru altcineva, este o alegere pe care o faci pentru tine si pentru ca vrei si alegi tu.  Asa procesul are cel mai mare succes si poate fi definitiv. Din toate marturiile fostilor fumatori vei afla asta. Asa ca, stai putin de vorba cu tine, afla de ce fumezi, care sunt situatiile care te determina sa fumezi si cum poti schimba asta. Desigur ca nu toti oamenii sunt la fel si nu suntem aceiasi in fiecare moment, asa incat nu trebuie sa fii singur in aceasta aventura – tine-ti prietenii aproape. Poti apela la un psiholog, sa te indrume si sa te ajute sa-ti coordonezi noul comportament de nefumator.

In cazul in care alegi sa ai grija de tine, de sanatatea ta, iti poti face un obicei din asta si poTooltipnullti incepe prin metoda naturala a reflexoterapiei, chiar la domiciliu sau la sediu,metoda Reflexoterapie la domiciliucare te va ajuta sa-ti echilibrezi atat corpul, cat si mintea, oferindu-ti suport in perioada renuntarii la fumat, asa numita perioada de sevraj.

.

Pe langa masarea punctelor reflexogene din talpi, contra tabagismului se apeleaza la presopunctura urmatoarelor  puncte:

IMG_20140527_104415

.

 

dr. Daniel Ganea

Reflexoterapia este o unealta utila in mana terapeutului si o provocare. Chiar daca nu stim cum si de ce functioneaza, ea s-a dovedit eficienta intr-o serie de afectiuni pe care medicina nu le poate grupa in mod necesar in jurul aceleasi cauze sau mecanism.
Va invit sa studiati si sa incercati.

Trimite un mesaj

Trimite un mesaj online reflexoterapeutului

Puteti folosi aceste tag-uri html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>